zaterdag 3 mei 2014

Things I Love: Mason Jars van Mason Madness

Mason Jars via Mason Madness
Een nieuwe 'Things I love', met deze keer de Mason Jars van Mason Madness.
Ik hou van mooie spullen, tijdloze ontwerpen, kwalitatieve materialen/ producten. Dat geldt zowel voor producten waarmee ik kook, als materialen die ik in de keuken graag gebruik. De Mason Jars van Ball zijn daar een van! Afkomstig uit Amerika, waar ze al jaren verkocht worden, nu eindelijk ook in Nederland te krijgen. Een voordeel is dat de deksels uit 2 delen bestaan, waardoor je ze hermetisch af kan sluiten en goed schoon kan maken.

Het leuke is dat je ze voor heel veel verschillende doeleinden kunt gebruiken, daarom zijn ze extra handig. Natuurlijk om in te wecken, maar ook als voorraadbus, drinkbeter, vaas of overschaaltjes. Daarnaast zijn ze geschikt om in te vriezen. Veel meer goede DIY-ideeën vind je op de blog van Marjolein, van Mason Madness.

Zelf gebruik ik ze om pesto of jam in te wecken, als voorraadpot vind ik ze erg prettig en daarnaast (ook niet geheel onbelangrijk) vind ik de 'vintage-feel' erg mooi! Ik begrijp daarom ook helemaal dat Marjolein heeft besloten om ze in Nederland te gaan verkopen, één ding is zeker; ik ben daar heel erg blij mee!

De jars zijn verkrijgbaar in verschillende maten en uitvoeringen en de prijzen variëren van €1,50 tot €5,95. De prijzen vallen mij heel erg mee. Daarnaast zijn er verschillende deksels te verkrijgen, ook een met een gaatje, zodat je er een rietje in kunt steken.

Mason Jars gebruikt om Aardbeienjam in te wecken
Mason Jars zijn bij Mason Madness verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡