donderdag 6 maart 2014

Gemarineerde Mozzarella Caprese

Ottolenghi's Gemarineerde Buffelmozzarella
Dit lekkere voorgerecht of borrelhapje is een van mijn lievelings uit, Ottolenghi's kookboek 'Plenty'! Al eerder plaatste ik recepten van hem op mijn blog. Wat dacht je van de pompoentaart met wortel en geitenkaas? Deze smaakexplosie is toch wel de meest gemaakte hartige taart hier in huis. Maar ook de linzen met ovengedroogde tomaatjes zijn favoriet. Vooral die tomaatjes uit de oven, alleen al de geur die zich verspreidt door je huis, is overheerlijk. Echt een lekkere en gezonde snack!
Ottolenghi staat voor mij, voor gezonde groentegerechten, waarin veel kruiden gebruikt worden, die voor échte smaaksensaties zorgen.

Het recept vandaag lijkt een mozzarella caprese, door de buffelmozzarella en tomaat, maar doordat je de mozzarella een tijdje laat marineren in een kruidige olie, geef je extra smaak aan deze zachte kaas.
In dit recept gebruikt Ottolenghi raapzaadolie, maar dat had ik niet in huis, dus heb ik alleen olijfolie gebruikt.

Dit heb je nodig:
1 bol buffelmozzarella
2 rijpe tomaten

1/2 theel venkelzaad
schilrasp van 1 citroen
15 basilicumbladeren, gesneden
2 theel. gehakte oregano
4 theel. olijfolie, de beste die je in huis hebt
1 teen knoflook, fijngehakt
1/2 theel. Maldonzout
snuf zwarte peper
extra olijfolie

Bereiden
Eerst maak je de marinade. Rooster de venkelzaadjes in een droge koekenpan en rooster ze op hoog vuur tot ze gaan springen. Maal ze in een vijzel grof. Voeg de citroenrasp, basilicum, oregano, olijfolie, knoflook, peper en zout toe en roer door. Breek de bol mozzarella en smeer de marinade erover. Zet 30 minuten opzij om te marineren.

Snijd de tomaten vervolgens in partjes en serveer met de mozzarella. Besprenkel de tomaten met de extra olijfolie.

Mozzarella Caprese, Gemarineerde Buffelmozzarella

Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡