zondag 14 juli 2013

Sweet Summer: Watermelon - Banana Juice ☼


Zoet, zacht & zomers, dat is voor mij de beste omschrijving van dit sapje! Hemels zacht en ook nog eens lekker verfrissend wat je van watermeloen gewend bent. Voor mij is meloen, welke soort dan ook, het meest zomerse fruit. Herinneringen aan vakanties in Italië, waar we tussen de middag op het strand gingen picknicken en waar mijn vader dan de aller lekkerste focaccia meebracht, zo vet dat de olijfolie eruit liep, maar lekker... over die smaak fantaseer ik nog wel eens. Nooit meer heb ik zo lekker brood geproefd. Maar goed, terug naar de meloen, die ontbrak nooit tijdens deze strandlunches. Halve manen die we opaten, waarna we helemaal onder het sap zaten, een duik in de zee namen, het leven was zo simpel!

Ik neem dit drankje wel eens als (onderdeel) van mijn ontbijt op warme dagen, maar ik denk dat een scheutje wodka erdoor waanzinnig lekker is als zomerse cocktail! Dat ga ik snel eens proberen, maar wees me vooral voor en laat je me dan even weten hoe het gesmaakt heeft?


Dit heb je nodig voor 2 glaasjes:

1/8 deel watermeloen, pitjes snel verwijdert, niet pietlutten
2 bananen

Voor de borrel: scheutje wodka

Bereiding

Doe het fruit in stukjes in de blender en mix het tot een glad sap. Roer eventueel de wodka erdoor.
Inschenken, rietje erin, zon opzoeken en genieten!


Geniet ervan!

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡