woensdag 4 maart 2015

'Courgetti' Bolognesesaus


Morgen is het zover! Dan komen Melissa en Jasmine Hemsley naar Nederland voor de presentatie van hun bestseller 'The art of eating well' in het Nederlands: 'De kunst om goed te eten'.
Het leuke is dat ik vrijdagochtend aanwezig ben bij de kookworkshop die de zusjes Hemsley geven in Amsterdam. Morgen is er een speciale avond bij het Rijk van de Keizer, de kaarten voor deze avond zijn uitverkocht, een groot succes dus! Helaas ben ik hier niet bij aanwezig, maar ik ben heel benieuwd hoe deze avond zal zijn. 

Ik ben erg benieuwd naar het boek en ik hoop dat er een aantal spiralizer recepten in staan, want ik ben de gelukkige eigenaar van het apparaat waarmee je groenten slierten (groente spaghetti/noodles) kan maken. Check de Hemsley & Hemsley site voor meer informatie over dit handige apparaat! 

Ik maakte deze zogenaamde 'courgetti' met bolognesesaus; koolhydraatarm en boordevol vitaminen. Yum!

Dit heb je nodig voor 2 personen:
6 tomaten, in stukjes gesneden
4 wortel, in kleine blokjes
2 stengels bleekselderij, fijngesneden
2 courgettes
200 gr biologisch gehakt
1 rode ui
2 teentjes knoflookgeraspte parmezaan
1 theelepel paprikapoeder
1 rode peper, fijngesneden
basilicum en peterselie
peper en zout

Bereiden
Begin met de saus door de ui, knoflook en peper glazig te bakken. Voeg vervolgens de tomaten toe met een scheutje water en laat pruttelen tot je een tomatensausje krijgt. Voeg de wortel, bleekselderij en kruiden toe en laat ze op laag vuur ongeveer 10 minuten garen in de saus. Wanneer de saus droog is roer er dan een scheutje water door.

Was de courgettes en draai er slierten van met de spiralizer. Snijd ze in stukken als ze te lang worden.
Bak het gehakt in een droge koekenpan rul en roer er dan paprikapoeder door. Schep het gehakt vervolgens door de saus en breng op smaak met peper en zout.

Laat de 'courgetti' kort stomen en warm worden door ze op de saus te leggen en een deksel op de pan te doen. Na een minuut of 3 is het klaar. Je kunt ook langer wachten, de courgette wordt dan zachter. Schep op en strooi wat parmezaanse kaas over het gerecht. Klaar is kees!

Eet lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡