vrijdag 9 oktober 2015

Yeah, Kinderyoga Amsterdam is live!




Begin dit jaar heb ik een opleiding tot kinderyoga docent gevolgd. Dit vond ik zo leuk, dat ik nu een vinyasa teacher training volg, zodat ik ook volwassenen les kan gaan geven.

Nu geef ik regelmatig yogalessen aan kinderen en dat is fantastisch om te doen. Als je het leuk vindt, kun je eens kijken op de Facebook pagina van Kinderyoga Amsterdam, hierop post ik alle evenementen, leuke weetjes, etc.

Waarom kinderyoga? Ik denk dat kinderen door middel van yoga leren om zich bewust te worden van hun lichaam, bewegingen en ademhaling. Daarnaast merk ik dat kinderen het heel prettig vinden om lekker te bewegen en soms gewoon even stil te liggen... even niets. Daarna krijg ik vaak reacties als; 'juf, ik voel mij helemaal gekalmeerd. Ik heb meer ruimte in mijn hoofd.' Ongelofelijk, als een kind van 8 zoiets zegt.
Zelfs de meest stoere jongens vragen wanneer we weer gaan yoga'uh. Voor mij erg leuk om te horen, voor ouders en leerkrachten maakt het duidelijk hoe fijn kinderen het vinden.
Tijdens de lessen gaan we lekker rekken en strekken, doen we ademhalingsspelletjes, luisteren we naar mooie verhalen, liggen we rustig en we sluiten de les af met iets creatiefs. Elke les heeft een eigen thema.

Yoga kan zorgen voor een betere concentratie en minder stressklachten, bij kinderen uit zich dat bijvoorbeeld in onverklaarbare buikpijn of moeilijk/ onrustig slapen.

Vanaf januari zal ik ook lessen aan volwassenen geven. Mocht je een bijzondere, leuke, coole, inspirerende locatie weten waar yoga voor kids of volwassenen ontbreekt; laat vooral een berichtje achter! Ik ben altijd op zoek naar nieuwe plekken om nu, of in de toekomst les te geven. Alvast bedankt! :)

Namaste



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡