vrijdag 6 maart 2015

Lunch TO-GO: Gezonde Lunch om mee te nemen, deel 2

Lunch op je werk, school of onderweg, dit blijft soms lastig, snel even een zogenaamd broodje gezond of je laten verleiden bij de bakker op de hoek.

Om jullie een handje te helpen en te blijven variëren zal ik eens in de zoveel tijd een aantal lekkere lunch tips geven. Al eerder poste ik een bericht vol met lunchtips, dus wil je extra ideeën, kijk dan nog eens hier.

Het lijkt lastig om goed te lunchen, maar eigenlijk valt het best wel mee... Een simpele, maar goed vullende salade; in de winter een lekker warm soepje; zelf gebakken speltbrood of bijvoorbeeld de kikkererwten-courgette muffins, voor ieder wat wils! Hieronder vind je een aantal tips zodat je altijd een lekkere lunch bij je hebt. Blijf variëren zodat je niet elke dag hetzelfde mee neemt en zorg ervoor dat je altijd wat gezonde tussendoortjes bij je hebt. Een handje nootjes, pure chocolade of worteltjes.

Deze gerechten kan je ook prima als avondeten maken en de restjes mee naar je werk/ school nemen. Lekker makkelijk!

Deze tomaat-kikkererwtensoep vult goed en daarnaast vind ik het heerlijk om op koude dagen tussendoor een lekker soepje te eten. Soms eet ik er een simpele groene salade bij, soms is alleen de soep voldoende.


Dol ben ik op brood, het liefst eet ik 3 maaltijden per dag brood, maar dat is niet zo verstandig voor mijn lijn. Het allerlekkerste  is natuurlijk zelf gebakken brood. Dit recept voor speltbrood is een van de populairste recepten op mijn blog. Heb jij hem al eens gemaakt? Maak er zelf wat hummus bij of smeer er een halve avocado op. Yum!

Deze heerlijke salade met aubergine, tomaat, geitenkaas en parelgort kan je de avond van tevoren maken. Of je vriest de aubergine en (gaar gekookte) parelgort in, zodat je die alleen nog hoeft te laten ontdooien. Deze salade vergt dus iets meer voorbereiding, maar is dan zeker de moeite waard! Sterker nog; dit is een van mijn lievelings salades! :)

Elke dag een salade of soepje is prima, maar liever heb ik wat meer afwisseling, soms gewoon iets totaal anders, wat toch goed vult en vooral lekker is! Vandaar deze hartige muffins van kikkererwtenmeel en courgette. 

Maak deze salade de dag van te voren en je hebt een super lunch! Eventueel maak je het als avondeten en neem de de volgende dag de restjes mee naar je werk. 


Eet lekker! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡