dinsdag 9 april 2013

Pesto van Spinazie



Wat te doen op een druilerige koude middag? De ijskast opruimen, want dat doe ik eigenlijk te weinig en soms schrik ik, van wat ik aantreft in mijn groentelade, het loopt er dan nog net niet uit... Goed genoeg hierover, voordat het een heel smerig verhaal wordt. Vandaag vond ik in mijn ijskast een zak babyspinazie, die er niet mooi genoeg meer uitzag voor in bijvoorbeeld een salade, de blaadjes waren licht gerimpeld, maar gelukkig nog wel droog, geen schimmel en dus prima eetbaar.

Ik had al aangekondigd dat ik lekkere pesto zou maken met mijn nieuwe blender, dus voilà hierbij een nieuwe variatie op de welbekende pesto genovese. Pesto betekent trouwens 'gestampt', omdat het met de vijzel fijngemalen werd. Maak hem met een blender of vijzel, die laatste is gelijk een goede arm-training! ;) 

Deze pesto heeft een frisse heldere smaak, erg lekker op een broodje of door een salade.


Dit heb je nodig:
3 handen vol babyspinazie
1 handje parmezaanse kaas
eetlepel kappertjes
theelepel chilipeper
1 eetelepel citroensap
scheutje olijfolie
peper
zout






Bereiding


Doe alle ingrediënten in de blender en mix tot een mooie substantie. Wanneer het te droog is, voeg nog wat olijfolie toe. Bedenkt dat het redelijk smeerbaar moet zijn.







Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie! ♡