woensdag 2 april 2014

Groene Kikkererwten Salade

Op het moment dat ik dit aan het typen ben, smul ik van deze salade vol groene groenten met kikkererwten. Lekker op mijn balkon na een lange dag werken. Het is té lekker weer om lang in de keuken te staan en voor je het weet is het donker, dus laten we nog maar even genieten van deze mooie dag. Vandaar dat ik besloot om deze gezonde salade te maken, die snel op tafel staat en ook nog eens voedzaam is.

Kikkererwten salade met diverse groene groenten




















Dit heb je nodig voor 3 personen:
1 pot kikkererwten, uitgelekt
1/2 courgette, in dunne plakjes geschaafd
1/4 komkommer, in blokjes
200 gr sperziebonen, door de helft gesneden
200 gr peultjes
bosje peterselie, fijngehakt
2 eetl. citroensap
4 eetl. olijfolie
peper en zout

Bereiden
Breng een ruime pan water aan de kook en kook hierin de sperziebonen en peultjes in ongeveer 8 minuten beetgaar.  Giet het water af en laat afkoelen. Hussel alle overige ingrediënten in een kom en maak de dressing door de olijfolie, het citroensap en peper + zout te mengen. Voeg de afgekoelde boontjes en peultjes toe en roer de dressing erdoor.

Groene maaltijdsalade met courgette, sperzieboontjes, peultjes, komkommer en kikkererwten




















Eet lekker!

Eat well. Love life. ♡

1 opmerking:

  1. Oh ik ben al te lang niet op je blog geweest. En je hebt altijd van die lekkere en gezonde recepten. We eten nog regelmatig je recept met geroosterde kikkerwten en mango, zo goed!

    Liefs Suus

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie! ♡